خرید از تهران گز کرمانی 38 درصد مغزفوق پسته زعفرانی مخصوص لقمه 450 گرمی اصفهان
گز زعفرانی کرمانی

از سیر تا پیاز گز زعفرانی کرمانی

زعفران از حدود 3 هزار سال قبل از ادویه ‌های محبوب بشر بوده و امروزه نیز زینت‌بخش بسیاری از خوراکی‌ها ازجمله انواع دسر، بستنی و شیرینی مانند گز زعفرانی کرمانی است.

وجود ویتامین‌های B6، B2، B1، ویتامین C و دیگر مواد مغذی مورد‌نیاز بدن به گیاه جادویی مناسبی برای کاهش وزن و بهبود سلامت قلب و روده تبدیل کرده است.

در میان گیاهان زعفران لقب ادویه طلایی را از آن خود کرده است و تاریخچه ۳هزار ساله دارویی دارد. طبع زعفران گرم و خشک است و بیشتر به صورت های مختلف از جمله پودر زعفران و انواع دیگر زعفران برای تهیه ی سوپ ها و نوشیدنی های گرم و شیرینی مخصوصا در گز مخصوص پسته ای کرمانی استفاده می شود.

 

آیا می دانید این گیاه بی نظیر که به گز کرمانی اضافه شده است، دارای چه خواصی می باشد؟

  1. زعفران موجب کاهش چربی و کلسترول خون می گردد.
  2. زعفران آرام بخش، اشتهاآور، ضد اسپاسم، پیشگیری کننده از بیماری قلبی و سرطان، تقویت کننده حافظه و کاهش دهنده فشارخون است.
  3. همچنین زعفران به هضم غذا کمک می کند و تقویت کننده معده می باشد و به عنوان مسکن به ویژه در دردهای لثه کاربرد دارد.
  4. مصرف زعفران در پیشگیری از بروز افسردگی موثر است.

10 خاصیت گز زعفرانی کرمانی

  • 1- تسکین دردهای شکمی

از دیرباز تاکنون به دلیل خواص زعفران برای زنان، دم کرده ی زعفران برای دردهای متوسط تا شدید شکمی و قسمت فوقانی شکم موثر است. از دم کرده این گیاه برای منظم کردن عادت ماهیانه و کاهش خونریزی در این دوران استفاده می‌شد. همچنین یکی دیگر از خواص زعفران برای زنان کاهش دردهای قاعدگی و منظم‌کردن عادت ماهیانه است.

از دیگر خواص زعفران برای زنان و مردان، تسکین دردهای شکمی مربوط به غشای روده بزرگ است.

  •  2- زعفران گیاه ضد افسردگی

مصرف زعفران در پیشگیری از بروز افسردگی موثر است. بر اساس تحقیقات امروزی نیز نتیجه گرفته شده است که زعفران دارای خواص ضد افسردگی است و این در حالی است که بر اساس تب سنتی به زعفران خواص فرح بخشی و خنده آوری نیز نسبت داده اند. بر طبق نتایج این تحقیقات استفاده از زعفران در غذا و نوشیدن حداقل یك فنجان چای زعفران برای تمدد اعصاب توصیه می شود. زعفران افزایش دهنده تمرکز حواس است و در پیشگیری از آلزایمر و پارکیسون موثر می باشد زعفران در درمان دردهای عصبی و کم خوابی موثر می باشد.

  • 3- سلامت قلب با چای زعفران

بر طبق مطالعات انجام شده، گزارش شده است که چای زعفران از تجمع کلسترول در رگ ها جلوگیری می کند و به این ترتیب از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

  • 4- زعفران عامل پیشگیری از کاهش دید در سالخوردگی

بر اساس تحقیقات مرکز دانشگاهی ایتالیا زعفران در تنظیم کارکرد سلولهای بینایی موثر است و سلولهای بینایی را در مقابل آسیب ها محافظت می کند و از پیشرفت بیماریهای چشم جلوگیری می کند و موجب احیای سلول های آسیب دیده چشم می شود. زعفران در درمان اختلالات لکه زرد شبکیه که در سنین سالخوردگی ایجاد می شود موثر است. مصرف زعفران در رژیم غذایی از پیشرفت بیماری های ژنتیک چشم جلوگیری می کند و به همین علت مصرف متعادل آن به سالخوردگان و افراد مبتلا به بیماری های چشم توصیه می شود.

  • 5- زعفران و خواص آن بر سلامتی بدن

ویتامین ث یا همان اسید اسکوربیک، برای سلامت انسان فوق‌العاده حیاتی و مهم است، و باعث تحریک سیستم دفاعی و ایمنی بدن انسان برای تولید گلبول‌های سفید می‌گردد که خط مقدم دفاعی بدن در برابر بیماری‌ها و عوامل میکروبی و ویروسی و همچنین برای تولید کلاژن، ضروری می باشد، کلاژن هم برای تولید سلولی در بدن جهت ترمیم زخم و جراحت، رشد عضله، ترمیم رگ های خونی و تولید بافت، ضروری است.

  •  6- خواص ضد سرطانی زعفران

زعفران خواص ضد سرطاني دارا می باشد و به عنوان يك داروي ضد تومور و جمع كننده راديكال های آزاد عمل می كند. بر اساس تحقیقات پزشکی ثابت شده است که مواد آنتی اكسیدان موجود در زعفران خواص ضد سرطانی دارا می باشند. بر اساس نتایج این بررسی بنظر می رسد که استفاده از زعفران، از بروز توالی های ژنی سرطان زا جلوگیری می كند و در ترمیم مولكول های دی ان ای آسیب دیده تاثیر بسزایی دارد.

  • 7-  کاهندگی فشار خون

در سال‌های اخیر، زندگی پراسترس و‌ کم تحرک شهری، به همراه عادات بد غذایی، موجب شده تا تعداد مبتلایان به بیماری فشارخون روز به روز بیشتر شود. اما از‌آنجایی‌که یکی از خواص زعفران برای زنان و همچنین مردان، کاهش فشار خون است، با اضافه‌کردن مقداری از این گیاه خوش‌رنگ به غذاها می‌توانید تا حدی جلوی افزایش فشارخون خود و افراد خانواده را بگیرید.

  • 8- گردش خون بهتر با زعفران
بخوانید:  اطلاعاتی درباره پشمک حاج عبدالله

زعفران می‌تواند به‌عنوان یک افزاینده انرژی موثر عمل کرده و با افزایش گردش خون‌تان، متابولیسم بدن‌تان را هم بیشتر کند. وجود مقادیر زیادی از آهن در زعفران، یعنی این‌که این گیاه می‌تواند مقدار گلبول‌های قرمز خون‌تان را افزایش دهد و در نتیجه موجب بیشتر شدن گردش خون و اکسیژن‌رسانی به سیستم‌های اندامی برای سوخت و ساز سالم‌تر و پیشگیری از علائم کم‌خونی شود.

  • 9- خاصیت زعفران برای دیابت

مقادیر چشمگیری از منگنز می‌تواند به بدن در بهینه‌سازی میزان قند خون کمک کند. دیابت، یکی از خطرناک‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌ها در دنیای امروز است، که در کل دنیا میلیون‌ها نفر را درگیر کرده‌است.

شما می‌توانید با کنترل میزان قندخون، انسولین و گلوکز، از ایجاد زمینه برای دیابت نوع دوم جلوگیری کرده یا اگر از این بیماری رنج می‌برید، علائم آن را کنترل نمایید.

  • 10- فواید زعفران برای استحکام استخوان

بعضی از مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک موجود در زعفران، موجب جذب بیشتر و بهتر مواد مغذی به‌ویژه کلسیم می‌شود. با افزایش میزان کلسیمی که بدن ما می‌تواند از طریق غذا جذب نماید، شانس بهتری در تقویت تراکم موادمعدنی استخوان‌مان و درنتیجه پیشگیری از بیماری‌هایی چون پوکی استخوان و سایر بیماری‌های مربوط به بالا رفتن سن خواهیم داشت.

گز یک میان وعده مفید و سالم

اگر می‌خواهید تغذیه درست داشته باشید، باید میان گروه‌های غذایی اصلی تعادل ایجاد کنید. این تعادل در هرم غذایی (Food Pyramid)

به‌خوبی مشخص است. غذایی که می‌خورید دریکی از گروه‌های این هرم جای می‌گیرد:

  • – گروه نان و غلات
  • – میوه‌ها و سبزیجات
  • – گوشت و تخم‌مرغ
  • – پروتئین‌های گیاهی
  • – چربی
  • – شیرینی‌جات

هیچ گروهی را نمی‌توان جایگزین گروه دیگر کرد و همه این گروه‌ها برای بدن لازم هستند. درست مانند شکل هرم، هرچقدر بالاتر بروید

باید از مصرف روزانه این مواد کم شود. با رعایت این هرم غذایی هم سالم‌تر غذا می‌خورید و هم دچار سوءتغذیه یا اضافه‌وزن نمی‌شوید.

 

زعفران در گز کرمانی اصفهان

مصارف زعفران :

زعفران به مواد غذایی عطر و رنگ مخصوص می دهد و به همین جهت از زعفران در صنايع غذایی مانند سوسیس سازی، در شيرينی سازی مانند تهیه پودرهای کیک، در داروسازی مانند داروهای ضد افسردگی، در نساجی مانند رنگ کردن پارچه های ابریشمی، در تولید مشروبات الکلی و غیر الکلی بعنوان طعم دهنده طبیعی و در صنايع لبنی و غیره استفاده می شود.

وبلاگ گز کرمانی

بهترین گز فوق پسته زعفرانی اصفهان

صادقانه بگوییم بیشتر افراد این روزها ترجیح میدهند زحمت تهیه گز در خانه را به خود ندهند. اگر با برندهای گز اصفهان آشنا باشید میدانید که گزینه های زیادی دارید. اما معروف ترین برند گز اصفهان کرمانی است که یکی از قدیمی ترین برندهای گز اصفهان با بیش از ۱۰۰ سال سابقه بوده و روزهای قبل از عید برای خرید آن صف های طولانی در اصفهان بسته میشود.

بخوانید:  رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت چیست؟

مراحل تولید گز زعفرانی کرمانی

طرز تهیه گز زعفرانی کرمانی

مرحله اول:

برای تهیه گز آردی کرمانی اصفهان سفیده های تخم مرغ را جدا کنید و در کاسه ای بریزید. به کمک یک همزن برقی سفیده ها را هم بزنید تا حدی که کاملا سفت شوند و حتی با برگرداندن ظرف، بیرون نریزند.

مرحله دوم:

درون قابلمه ای، شکر و یک پیمانه آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. به قدری بهم بزنید تا شکر به طور کامل در آب حل شود و رنگ شربت تغییر کند.

مرحله سوم:

در این مرحله باید بادکا یا گلوکز را به قابلمه اضافه کنید. اگر با اضافه کردن بادکا، مواد درون قابلمه بالا آمد، باید به کمک یک قاشق (ترجیحا چوبی) مخلوط را بهم بزنید. تا حدی به هم زدن ادامه دهید که مخلوط، حالتی کش دار و غلیظ پیدا کند. مراقب باشید که در تمام این مدت، حرارت زیر قابلمه ملایم باشد.

 نکته :

در بازار دو نوع بادکا به رنگ سفید و عسلی رنگ وجود داشته که نوع عسلی رنگ آن که نسبت به رنگ سفید غلیظ تر است مخصوص تولید گز کرمانی می باشد.

مرحله چهارم:

یک ظرف محتوی آب یخ آماده کنید و در نزدیکی قابلمه قرار دهید. به اندازه ی دو قاشق از مخلوط آب، شکر و بادکا ( یا همان شهد گز) بردارید و داخل آب یخ بریزید. اگر شهد گز داخل آب یخ حالتی شکننده داشت؛ وقت آن است که قابلمه را از روی حرارت بردارید ولی باید همچنان به هم زدن ادامه دهید.

مرحله پنجم:

دو قاشق از شهد گز (بادکا عسلی رنگ) را به همراه گلاب داخل سفیده های تخم مرغ که آماده کرده بودید، بریزید. سپس به کمک همزن، سفیده های تخم مرغ را کمی هم بزنید.

مرحله ششم:

سفیده های تخم مرغ را به شهد گز اضافه کنید و مخلوط را مجددا بهم بزنید تا کاملا یک دست شود. هم زدن را حدود ده دقیقه ادامه دهید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم:

قابلمه را دوباره روی حرارت ملایم قرار دهید. به کمک همزن برقی به همزدن ادامه دهید تا حدی که مواد گز سفت شود. سپس مغز پسته ها و زعفران را اضافه کنید. برای فهمیدن این که مواد گز آماده است یا نه، قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کمی خنک شود. سپس مقداری از مایع گز را بردارید و تست کنید که به دست نچسبد. اگر هنوز حالت چسبندگی داشت، باید هم زدن و حرارت دادن را ادامه دهید.

مرحله هشتم:

وقتی مایع گز کمی خنک شد، مقداری از مواد گز را بردارید و به کمک دست به آن شکل دهید. کمی آرد به روی گزها بپاشید ودر ظرف سرو قرار دهید. گز کرمانی پسته ای زعفرانی الته از نوع خانگی شما آماده است. نوش جان.

طرز تهیه گز زعفرانی کرمانی

 

نکات کلیدی طرز تهیه بهترین گز زعفرانی کرمانی

  • – در طرز تهیه گز لقمه ای و آردی مغز پسته کرمانی مراقب باشید که مایع گز سرد نشود. چون اگر سرد شود گز خراب خواهد شد.
  • – برای نگهداری، در یک ظرف در بسته یک لایه آرد سفید بریزید. گز ها را روی آن بچینید. سپس دوباره آرد بریزید. سپس در ظرف را ببندید. اگر میخواهید گز را بیش از یک هفته نگه دارید آن را در یخچال و اگر بیش از یک هفته نیاز به نگهداری دارید آن را داخل نایلون غیر قابل نفوذ گذاشته و درون فریزز بگذارید. برای مصرف گز فریز شده کافی است نیم ساعت قبل از مصرف آن را بیرون گذاشته و از خوردن یک گز تازه لذیذ و خوشمزه لذت ببرید.
بخوانید:  گز غنی‌شده با ویتامین D

شاید برایتان سوال شده باشد که بادکا در گز چیست؟

بادکا مایعی به دو رنگ زرد و یا سفید، بدون بو و چسبنده است. کاربرد آن در تهیه انواع شیرینی ها سوهان و گز بوده و میتوان با گلوکز مایع آن را جایگزین کرد. البته گز اصیل اصفهان با عصاره گیاه گز انگبین تهیه میشده است. اما امروزه به دلیل کمیاب بودن و گرانی این گیاه از جایگزین های ذکر شده استفاده میشود. همان طور که قبلا نیز بیان شد در بازار دو نوع بادکا به رنک سفید و عسلی رنگ وجود داشته که نوع عسلی رنگ آن که نسبت به رنگ سفید غلیظ تر است مخصوص تولید گز کرمانی می باشد. برای خرید بادکا (یا گلوکز مایع) میتوانید به فروشگاه های لوازم قنادی و یا شیرینی فروشی ها مراجعه فرمایید.

ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی  گز پسته ای کرمانی

در جدول زیر ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی گز بدون گزانگبین آورده شده است.

ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی گز بدون گزانگبین (استاندارد ملی ایران شماره ۱۳۸۳،۳۰۲۳)

 

ویژگی‌هاشرح و حدود قابل‌قبول
رنگ و طعمرنگ و طعم
تردینرم بوده و چسبنده نباشد
رطوبت (گرم در 100 گرم گز بدون مغز)5-8/5
قند کل (گرم در صد گرم گز بدون مغز)حداقل 58
ساکارز (گرم در صد گرم گز بدون مغز)حداقل 31
خاکستر (گرم در 100 گرم گز بدون مغز) حداکثر 1
مغزبر اساس درصد اعلام‌شده بر روی جعبه
میزان آفلاتوکسین موجود در انواع مغزهای مصرفی برحسب میکروگرم در کیلوگرم (PPB)مجموع آفلاتوکسین B1،B2،G1،G2 نباید از 15 و نوع B1 آن نباید از 5 بیشتر باشد.

 

گز کرمانی ۳۸ درصد مغز پسته زعفرانی مخصوص لقمه – ۴۵۰ گرمی

گز کرمانی ۳۸ درصد مغز پسته زعفرانی مخصوص لقمه با ۴۵۰ گرم وزن خالص در بسته‌های حدوداً ۵۵۰ گرمی از محصولات درجه‌یک ارائه‌شده در « فروشگاه اینترنتی به‌ گز » است.

که باقیمتی استثنایی به مشتریان عرضه می‌گردد. گز با طعم‌ها و مغزهای مختلفی به بازار عرضه‌شده که مغز پسته یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آن‌هاست.

این محصول با وزن خالص ۴۵۰ گرمی به بازار عرضه‌شده که درون آن بسته‌های کوچک و شکلاتی مانند را می‌توانید مشاهده کنید که پسته به‌خوبی درون هرکدام از آن‌ها نمایان است.

ترکیبات گز کرمانی ۳۸ درصد پسته زعفرانی لقمه

  •  – گز کرمانی درواقع ترکیبی از  گلوکز، مغز پسته، زعفران، شکر، سفیده تخم مرغ، انگبین های گیاهی، عسل، ترنجبین، گلاب، افزدونی های گیاهی، آب، زعفران یکی از گیاهان ادویه ای است که در فرهنگ ما ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد.
  • – این شیرینی سنتی به دلیل داشتن این ترکیبات می‌تواند جایگزین مناسبی برای قند و شکر باشد تا همراه چای یا قهوه‌تان آن را نوش‌جان فرمایید

خرید اینترنتی گز زعفرانی کرمانی

بهترین و تازه ترین گز کرمانی با مغز پسته تولید کارخانه و شعبه فروش  اصلی گز کرمانی یعنی  عبدالرزاق را می توان تنها با چند کلیک در منزل و یا محل کار با امکان ارسال به سراسر ایران خریداری نمود.

خرید از تهران گز کرمانی 38 درصد مغز پسته زعفرانی مخصوص لقمه 450 گرمی

>>>>>  برای مشاهده قیمت و خرید اینجا کلیک کنید  <<<<<